Kolektor w miejscu komina podnosi prestiż firmy
Czasem nawet niewielka inwestycja może się przyczynić do ochrony środowiska. Istnieją też sposoby bardziej skomplikowane i kosztowne. Jednak wszystkie mogą się okazać korzystne finansowo, a przede wszystkim poprawiać wizerunek firmy
Energię elektryczną można zaliczyć do dóbr luksusowych. W końcu podobnie jak wiele z nich obłożona jest akcyzą. Trzeba sobie również uświadomić, że jej dostępność może być z czasem coraz bardziej ograniczona, a tym samym należy się spodziewać wzrostu cen. Firmy powinny brać to pod uwagę.
Najprostszym sposobem na cięcie kosztów jest oszczędność prądu. Można to robić na wiele sposobów. Niektóre z nich nie wymagają żadnych nakładów inwestycyjnych. Inne mogą się wiązać z zakupem pewnych urządzeń. Jednak i wtedy takie wydatki najczęściej szybko się zwracają.
Druga możliwość, chociaż wymagająca już większych nakładów i zaangażowania, wiąże się z samodzielnym wytwarzaniem energii. W grę może wchodzić montaż baterii słonecznych lub budowa wiatraków. Warto również pamiętać, że oprócz kwestii czysto finansowych oszczędzanie energii lub pozyskiwanie jej ze źródeł odnawialnych (co wcale nie musi być już takie efektywne i tanie) wpływa także na wizerunek firmy. A to jest coś, co trudno wycenić. Firma dbająca o środowisko i stosująca w tym zakresie normy i standardy wykraczające poza te obowiązkowe może to wykorzystywać w działaniach reklamowych i marketingowych.
Wyłącz światło
Niektóre sposoby oszczędzania energii są tak oczywiste, że w ogóle o nich zapominamy. Przykładowo w toalecie (kuchni) dla pracowników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta