Przedsiębiorca na zwolnieniu lekarskim musi podpisać listę płac
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, która zatrudnia pracowników, powinna w trakcie choroby składać podpisy na dokumentach związanych z ich zatrudnieniem, a ZUS nie może żądać zwrotu wypłaconych pieniędzy
W przeciwnym razie choroba właściciela firmy mogłaby oznaczać konieczność zamknięcia firmy i zwolnienia pracowników – tak uznał Sąd Najwyższy w niepublikowanym dotychczas wyroku, jaki zapadł na posiedzeniu niejawnym 6 maja 2009 r. (II UK 359/08).
Bez pełnomocnika
Sprawa dotyczyła Ewy Z. prowadzącej sklep spożywczo-przemysłowy. Zatrudniała w nim sześciu pracowników. W ciągu trzech lat przed kontrolą, jaką przeprowadził w jej firmie ZUS, kilka razy w roku korzystała ze zwolnienia lekarskiego. Przerwy w pracy trwały od kilku dni do kilku tygodni i były połączone z wizytami w szpitalu. W tym czasie sklep funkcjonował normalnie, obsługiwany przez zatrudniony personel. Po zaopatrzenie kilka razy w tygodniu jeździli mąż Ewy Z., jej siostra,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta