Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksusowe marki wychodzą z kryzysu

22 lipca 2009 | Ekonomia | Piotr Rudzki
hermes
źródło: Rzeczpospolita
hermes

Akcje Hermesa, producenta i dystrybutora artykułów luksusowych, zyskały w Paryżu 4,01 proc., do 102,55 euro po publikacji dobrych wyników I półrocza. Po sześciu miesiącach obroty firmy wzrosły o 7,6 proc., do 874,9 mln euro. W samym II kwartale nastąpiła poprawa o 12,2 proc., do 446,6 mln (analitycy spodziewali się ich spadku do 415,2 mln).

Zadowolenie z wyraźnej odporności Hermesa na kryzys udzieliło się rynkowi: akcje konkurenta LVMH zyskały 1,3 proc. Kelly i Birkin, producent skórzanych torebek po 10 tys. euro za sztukę, jedwabnych apaszek, konfekcji czy perfum, spodziewa się dalszej poprawy koniunktury w drugim półroczu.

Hermes zainwestuje w tym roku 170 mln euro w kilkanaście nowych butików (m.in. w Brazylii i w Stambule) oraz remont dotychczasowych. – Dobra reputacja marki sprzyja Hermesowi w obecnych warunkach, dzięki czemu jego akcje bronią się przed spadkami – stwierdził Dennis Weber, analityk Evolution Securities.

Brak okładki

Wydanie: 8376

Spis treści
Zamów abonament