Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzysowy test menedżerów

27 lipca 2009 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Uczestnicy debaty mówili, że polskie firmy powinny jak najlepiej wykorzystać czas kryzysu
autor zdjęcia: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty mówili, że polskie firmy powinny jak najlepiej wykorzystać czas kryzysu
źródło: Rzeczpospolita
Optymizm polskich przedsiębiorstw. Firmy wierzą w siłę polskiej gospodarki i własnego biznesu.  Liczą, że poprawa sytuacji w drugiej połowie roku pozwoli na przychody nie gorsze, a często nawet i lepsze niż przed rokiem.
źródło: Rzeczpospolita
Optymizm polskich przedsiębiorstw. Firmy wierzą w siłę polskiej gospodarki i własnego biznesu. Liczą, że poprawa sytuacji w drugiej połowie roku pozwoli na przychody nie gorsze, a często nawet i lepsze niż przed rokiem.

Kryzysy zmieniają układ sił na rynku. Po ich zakończeniu liderami będą ci, którzy pomyślą teraz nie tylko o cięciu kosztów, ale i poszukają nowych partnerów, a może i nowych rynków. Kluczowa jest więc jakość kadry zarządzającej

Nawet w czasach dekoniunktury, gdy dla wielu firm głównym problemem jest zarządzanie gotówką, trzeba szukać możliwości rozwoju i działać z myślą o swej pozycji po kryzysie – podkreślali eksperci uczestniczący w debacie „Rzeczpospolitej” na temat zarządzania w kryzysie i tego, jak polskie firmy mogą wygrać konkurencyjnie w trudnych czasach. Debata została przygotowana we współpracy z Instytutem Wschodnim – organizatorem Forum Ekonomicznego w Krynicy.

– Kryzys to straszna rzecz... jeśli się go nie wykorzysta – podkreślał Jacek Poświata, dyrektor zarządzający firmy doradczej McKinsey & Company w Polsce. Dodał, że teraz radzi swym klientom, by już szukali sposobów zbudowania przewagi konkurencyjnej na przyszłość. Jak przypominał, po poprzednim kryzysie w USA w pierwszej setce największych firm znalazło się aż 40 nowych liderów, którzy umiejętnie wykorzystali zapaść.

Gotówka nadal jest królem

Zdaniem szefa McKinsey & Company w Polsce jest sporo przedsiębiorstw, które właśnie teraz mogłyby zacząć budować swą pozycję w większej skali, europejskiej czy choćby regionalnej.

– Wiele polskich firm myśli o sobie w kategorii lidera, choć są liderem tylko na rynku polskim. Wprawdzie jest on bardzo duży, ale dzisiaj warto mieć większe aspiracje i, o ile pozwala na to sytuacja firmy, wyjść poza kraj. W regionie i całej Europie jest dziś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8380

Spis treści
Zamów abonament