Ojciec marketingu politycznego
25 lat temu zmarł George Horace Gallup, amerykański socjolog i statystyk, założyciel słynnego Instytutu Gallupa. Miał 83 lata i sławę pioniera badań opinii publicznej.
– Jeśli władza ma się opierać na woli ludu, to ktoś musi odkrywać i pokazywać, jaka jest wola ludu – zwykł mawiać.
Początkowo zajmował się rynkiem reklamowym. Pierwsze wyniki jego badań (wynikało z nich m.in., że ludzie lubią komiksy, rysunki i grafiki) sprawiły, że wzrosło zainteresowanie jego osobą wśród szefów agencji reklamowych. Najsłynniejszy twórca kreskówek Walt Disney zgodził...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta