Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniejszy spadek reklam

29 sierpnia 2009 | Ekonomia | ziu

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników ogólnopolskich spadły w lipcu, o 4,6 proc., w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 r. – wynika z danych firmy Expert Monitor, nie uwzględniających rabatów.

To jak na razie najlepszy miesiąc w tym roku dla branży pod względem tempa spadku.Pozytywnie na tle konkurencji wyróżniały się tytuły o największym nakładzie: wpływy „Faktu” wzrosły o 30 proc., do 8,75 mln zł, „Rzeczpospolitej” o 4,4 proc., do 9,33 mln zł, a”Gazety Wyborczej” o 3 proc., do 24,25 mln zł.

Wpływy „Gazety Prawnej” i łączonego z nią od września „Dziennika” wyniosły 2,31 mln zł (wzrost rok do roku o 32,2 proc.) i 8,16 mln zł (spadek o 24,5 proc.). To nie znaczy, że takie byłyby także wpływy tytułu połączonego produktu. Dane cennikowe obejmują wpływy z autopromocji, a wydawcy tych gazet współpracują od dłuższego czasu.Najsilniej w lipcu spadły wpływy „Polski” – o 43,5 proc., a największy wzrost odnotował „Przegląd Sportowy” – o 75,8 proc., do 2,26 mln zł.Po siedmiu miesiącach roku branża zanotowała w sumie 21,2-proc. spadek wpływów. Przodował pod tym względem „Dziennik”, a najlepiej radził sobie „Przegląd Sportowy”.

Brak okładki

Wydanie: 8408

Spis treści
Zamów abonament