Marki własne podbijają polski rynek
Klienci wybierają w sklepach tańsze produkty. Tylko 7 proc. z nas nie zna żadnej marki własnej hipermarketów. Kupujemy nie tylko żywność z ich logo, ale i produkty chemiczne
Jak wynika z najnowszego badania firmy Market Side, Polacy bardzo szybko się przekonali do kupowania towarów tańszych nawet o ponad 30 proc. od markowych odpowiedników.
– Zdecydowana większość sieci hipermarketów odnotowała zauważalny wzrost liczby kupujących produkty oznaczone znakiem tych sieci. Częściowo wynika to ze zwiększenia się liczby sklepów, ale większe znaczenie mają bardziej agresywna promocja i zmiana nawyków zakupowych – mówi Maciej Bartmiński, prezes Market Side.
Z badań wynika, że już tylko 7 proc. ankietowanych nie jest w stanie wskazać żadnej marki oferowanej przez sieci handlowe. – Blisko połowa ankietowanych zna za to przynajmniej cztery. Dotąd nie były w Polsce zbyt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta