Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakość usług medycznych ważna dla pacjentów

10 listopada 2009 | Dobra firma | Agnieszka Usiarczyk

Ośrodki zdrowia wprowadzają systemy zarządzania, by ich usługi były zgodne z międzynarodowymi standardami. Szacuje się jednak, że tylko jedna trzecia szpitali w Polsce wdrożyła lub wprowadza obowiązującą normę ISO

Norma ISO 9001: 2008 jest podstawową częścią systemu zarządzania jakością. Poza nią w placówkach ochrony zdrowia wdrażane są jeszcze systemy zarządzania środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy czy też bezpieczeństwem informacji.

– Normy są standardami międzynarodowymi, a część z nich ma specjalne odniesienia dla placówek ochrony zdrowia. Dotyczy to głównie zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji – mówi dr n. med. Tomasz Romańczyk, konsultant zarządu ds. rynku medycznego w TUV-NORD Polska sp. z o.o.

Norma zawiera zbiór zasad zarządzania, według których organizuje się cały zakład. Wdrażając system zarządzania jakością, ustala się zakres i podział obowiązków dla wszystkich pracowników, wprowadza się i dokumentuje reguły i zasady oraz wytyczne dla procesu leczenia, co zapobiega powstawaniu błędów i zapewnia poprawę bezpieczeństwa pacjenta oraz podnosi jakość świadczeń medycznych.

Dyrektorom, którzy zdecydowali się wdrożyć tę normę, zależy także na poprawie sprawności organizacyjnej, w tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8470

Spis treści
Zamów abonament