Jakość usług medycznych ważna dla pacjentów
Ośrodki zdrowia wprowadzają systemy zarządzania, by ich usługi były zgodne z międzynarodowymi standardami. Szacuje się jednak, że tylko jedna trzecia szpitali w Polsce wdrożyła lub wprowadza obowiązującą normę ISO
Norma ISO 9001: 2008 jest podstawową częścią systemu zarządzania jakością. Poza nią w placówkach ochrony zdrowia wdrażane są jeszcze systemy zarządzania środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy czy też bezpieczeństwem informacji.
– Normy są standardami międzynarodowymi, a część z nich ma specjalne odniesienia dla placówek ochrony zdrowia. Dotyczy to głównie zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji – mówi dr n. med. Tomasz Romańczyk, konsultant zarządu ds. rynku medycznego w TUV-NORD Polska sp. z o.o.
Norma zawiera zbiór zasad zarządzania, według których organizuje się cały zakład. Wdrażając system zarządzania jakością, ustala się zakres i podział obowiązków dla wszystkich pracowników, wprowadza się i dokumentuje reguły i zasady oraz wytyczne dla procesu leczenia, co zapobiega powstawaniu błędów i zapewnia poprawę bezpieczeństwa pacjenta oraz podnosi jakość świadczeń medycznych.
Dyrektorom, którzy zdecydowali się wdrożyć tę normę, zależy także na poprawie sprawności organizacyjnej, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta