W reklamie nie wolno wprowadzać konsumenta w błąd
Chociaż w tekście reklamowym można nieco przesadzać, telewizyjna reklama „Tylko Colgate Total 12 zwalcza 12 problemów jamy ustnej” nie obroniła się w sądzie
Stanowiła nieuczciwą reklamę – orzekł warszawski Sąd Apelacyjny.
Sąd uznał, że reklama ta mogła wprowadzać klientów w błąd i wpływać przez to na ich decyzje co do nabycia towarów. To zaś jest nieuczciwą konkurencją w zakresie reklamy (art. 16 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
W tym wypadku chodziło
– co sama reklama jasno wskazuje – o pastę do zębów Colgate Total 12. Oprócz tego reklamująca ją firma Colgate Palmolive Polska publikowała slogan reklamowy: “Colgate Total 12. Wybór...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta