Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W reklamie nie wolno wprowadzać konsumenta w błąd

10 listopada 2009 | Prawo | Marek Domagalski

Chociaż w tekście reklamowym można nieco przesadzać, telewizyjna reklama „Tylko Colgate Total 12 zwalcza 12 problemów jamy ustnej” nie obroniła się w sądzie

Stanowiła nieuczciwą reklamę – orzekł warszawski Sąd Apelacyjny.

Sąd uznał, że reklama ta mogła wprowadzać klientów w błąd i wpływać przez to na ich decyzje co do nabycia towarów. To zaś jest nieuczciwą konkurencją w zakresie reklamy (art. 16 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).

W tym wypadku chodziło

– co sama reklama jasno wskazuje – o pastę do zębów Colgate Total 12. Oprócz tego reklamująca ją firma Colgate Palmolive Polska publikowała slogan reklamowy: “Colgate Total 12. Wybór...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8470

Spis treści
Zamów abonament