Ryba w panierce nie boi się sushi
Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Młodzi najbardziej lubią łososia i pstrąga, ale w Wigilię chcą karpia
Śledź przestał smakować nie tylko Polakom, ale również Niemcom. Największy spadek popularności ta ryba zimnych mórz notuje wśród młodych Polaków.
Jak wynika z badań OBOP przeprowadzonych na zlecenie sieci handlowej Makro, tylko co dziesiąty nastolatek powyżej
15. roku życie wskazuje na śledzia jako rybę popularną w swoim jadłospisie. To mało. U statystycznego Polaka cieszy się ona dwa razy większym powodzeniem.
– Przez młodych śledź traktowany jest jako ryba geriatryczna – mówi Aleksandra Buczkowska z Innovation Norway. Ta instytucja rządowa powołana do promocji Norwegii postanowiła przekonać młodych Polaków do śledzia. Elementem kampanii jest specjalna strona internetowa www.sledzisz.pl. Oprócz promocyjnych gagów i filmików oraz niecodziennych przepisów na śledzia zawiera również ciekawostki o tej rybie.
Łosoś w miastach ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta