Drążenie z lewego brzegu
Tarcze do budowy tuneli metra nie wystartują spod Dw. Wileńskiego, tylko z Powiśla i ronda Daszyńskiego. Zmianę wymusiła UEFA w obawie przed bałaganem obok Stadionu Narodowego. W marcu ratusz ogłosi przetarg na 35 pociągów bez podziału na wagony.
To kolejny zwrot akcji podczas przygotowań do budowy ześciokilometrowego odcinka drugiej linii między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Wszystkie trzy tarcze automatyczne TBM – do drążenia tuneli o średnicy 5,4 metra – wystartują tylko z lewego brzegu Wisły.
– Szyby startowe dla dwóch tarcz znajdą się w rejonie ronda Daszyńskiego. Trzecia wydrąży tunel z Powiśla w stronę Dworca Wileńskiego – ujawnił wczoraj Demetrio Morabito z włoskiego koncernu Astaldi podczas debaty „Rynku Kolejowego”.
Pod tunelem Wisłostrady
Powiśle jako lokalizacja dla szybu startowego to nowość. Tarcza ma drążyć tunel w tempie do 20 metrów na dobę – pod tunelem Wisłostrady i dnem Wisły. Potężny krater, czyli szyb startowy, znajdzie się w rejonie budynku STOEN. Przy Dworcu Wileńskim TBM zostanie zdemontowana i przewieziona z powrotem na Powiśle, gdzie posłuży do drążenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta