Delegująca firma nie musi zwracać podwładnemu opłaty za nadbagaż
Wysłaliśmy pracownika w dwutygodniową podróż służbową do Portugalii. Kupiliśmy bilet lotniczy w dwie strony, opłaciliśmy pobyt w hotelu oraz zapłaciliśmy należne diety. Pracownik żąda jeszcze zwrotu kosztów przewożonego przez niego bagażu. Utrzymuje, że to służbowe materiały od kontrahenta zwiększyły wagę. Jego walizka w drodze powrotnej ważyła 32 kg i zgodnie z przedstawionym rachunkiem zapłacił za 12 kg nadbagażu, po 17 euro za kg. Czy musimy oddać mu pieniądze?
Nie. Pracodawca może wyrazić zgodę na zwrot kosztów przewozu samolotem bagażu osobistego o wadze do 30 kg, liczonej łącznie z wagą bagażu opłaconego w cenie biletu.
Tak jest, jeżeli podróż trwa ponad 30 dni lub gdy miejscem docelowym jest państwo pozaeuropejskie. Wspomnianych warunków nie spełnia jednak przypadek opisany przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta