Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znane marki zostaną w wynikach wyszukiwania

24 marca 2010 | Prawo | Sławomir Wikariak

Google nie narusza praw do znaków towarowych, gdy prezentuje linki sponsorowane, nawet gdy płacą za nie firmy handlujące podróbkami

Tak wynika z wydanego wczoraj przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości wyroku dotyczącego głośnego sporu pomiędzy Google’em a firmą Vuitton, właścicielem marki Louis Vuitton, i dwoma innymi francuskimi przedsiębiorcami. Pozwały one wyszukiwarkę o naruszanie ich praw do znaków towarowych. Chodzi o usługę AdWords. Każdy może zapłacić za to, że po wpisaniu przez użytkownika określonych słów obok zwykłych wyników wyszukiwania pojawią się też linki sponsorowane. A te, zdaniem firm, często prowadzą do firm handlujących podróbkami.

W obydwu instancjach francuskie sądy uznały Google’a za winnego naruszenia praw do znaków towarowych. Sprawa trafiła do tamtejszego sądu najwyższego, a ten postanowił zadać pytanie Europejskiemu Trybunałowi Sprawiedliwości.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8581

Spis treści
Zamów abonament