Znane marki zostaną w wynikach wyszukiwania
Google nie narusza praw do znaków towarowych, gdy prezentuje linki sponsorowane, nawet gdy płacą za nie firmy handlujące podróbkami
Tak wynika z wydanego wczoraj przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości wyroku dotyczącego głośnego sporu pomiędzy Google’em a firmą Vuitton, właścicielem marki Louis Vuitton, i dwoma innymi francuskimi przedsiębiorcami. Pozwały one wyszukiwarkę o naruszanie ich praw do znaków towarowych. Chodzi o usługę AdWords. Każdy może zapłacić za to, że po wpisaniu przez użytkownika określonych słów obok zwykłych wyników wyszukiwania pojawią się też linki sponsorowane. A te, zdaniem firm, często prowadzą do firm handlujących podróbkami.
W obydwu instancjach francuskie sądy uznały Google’a za winnego naruszenia praw do znaków towarowych. Sprawa trafiła do tamtejszego sądu najwyższego, a ten postanowił zadać pytanie Europejskiemu Trybunałowi Sprawiedliwości.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta