Firmy chętniej inwestują we wzornictwo
Polscy przedsiębiorcy powoli się przekonują, że zamawianie estetycznych wzorów może pomóc obniżyć koszty i podnieść marże
Zdaniem ekspertów firmy wciąż za mało wiedzą o tym, jak wspierając się wzornictwem, poprawić swoje wyniki. – Wzornictwo wciąż nie jest traktowane jako element strategii firmy – mówiła niedawno Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
Cele, dla których zachodnie firmy zamawiają projekty, bywają bardzo pragmatyczne.
– Zlecając projekt poza wymogami dotyczącymi wyglądu firma oczekuje, aby mebel mieścił się w jak najmniejszym opakowaniu, co redukuje koszty jego transportu i składowania – podkreśla Mikael Ohlsson, prezes grupy Ikea. – Nie lubimy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta