Co grozi za nieprawidłową reklamę żywności
Szczególnie wnikliwie należy analizować przekazy reklamowe, promocyjne, kwestie znakowania i prezentacji żywności, aby nie zaznać na własnej skórze zastosowania ciągle niejasnych przepisów – pisze adwokat z kancelarii Wierzbowski Eversheds
Od 11 marca obowiązuje znowelizowana 10 stycznia tego roku ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia (ustawa). Wprowadziła ona nowe sankcje za naruszenie niektórych przepisów, w tym m.in. za nieprawidłowe znakowanie oraz nieprawidłową reklamę żywności.
Jak było
Dotąd sankcjonowana była reklama lub promocja preparatów do początkowego żywienia niemowląt wbrew zakazowi określonemu w art. 25 ust. 2 ustawy, a zatem reklama:
- tych produktów w miejscach sprzedaży,
- polegająca na rozdawaniu próbek, organizowaniu specjalnych wystaw, rozdawaniu kuponów rabatowych i stosowaniu innych instrumentów handlowych tam określonych,
- jak również polegająca m.in. na przekazywaniu matkom próbek tych produktów bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych.
Karą za naruszenie tych zakazów była grzywna w wysokości 5000 złotych.
Drugą sankcją w zakresie znakowania żywności była kara pieniężna, wymierzana w drodze decyzji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta