Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Metro startuje w sierpniu

29 lipca 2010 | Życie Warszawy | Robert Biskupski Konrad Majszyk
Centralny odcinek II linii to największa samorządowa inwestycja w Polsce, do której dołoży się UE. Do października 2013 roku mają zostać zbudowane stacje: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Nie wiadomo, kiedy II linia wydłuży się z jednej strony na Bemowo, a z drugiej na Bródno.
źródło: Życie Warszawy
Centralny odcinek II linii to największa samorządowa inwestycja w Polsce, do której dołoży się UE. Do października 2013 roku mają zostać zbudowane stacje: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Nie wiadomo, kiedy II linia wydłuży się z jednej strony na Bemowo, a z drugiej na Bródno.
Prace na ul. Prostej przy Karolkowej rozpoczęły się w czerwcu od odwiertów geologicznych. W ciągu kolejnych tygodni podobne odbyły się na całym centralnym odcinku II linii
autor zdjęcia: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa
Prace na ul. Prostej przy Karolkowej rozpoczęły się w czerwcu od odwiertów geologicznych. W ciągu kolejnych tygodni podobne odbyły się na całym centralnym odcinku II linii

Władze Woli wydały pozwolenie na budowę obok ronda Daszyńskiego szybu startowego dla dwóch tarcz do drążenia II linii metra. Przed końcem sierpnia ma zostać zamknięta ul. Prosta. Tuż pod nią robotnicy będą musieli przełożyć 85 km światłowodów.

To inwestycyjny przełom. Po miesiącach przygotowań i pokonywania biurokratycznych przeszkód władze Warszawy mają pierwszy z wyczekiwanych dokumentów. Obok ronda Daszyńskiego może ruszać drążenie dwóch tuneli. To pierwszy etap wyczekiwanej budowy siedmiu stacji II linii.

Wola zabezpiecza interes

– Dzięki tej linii mieszkańcy Woli będą mieli o niebo lepszą komunikację z innymi częściami miasta – cieszy się burmistrz Woli Marek Andruk. – Teoretycznie prace mogą zacząć się nawet dziś. Nawet jeśli któraś ze stron będzie się chciała odwołać od decyzji, nie będzie to oznaczało wstrzymania prac – zapewnia.

Pozwolenie ma rygor natychmiastowej wykonalności. Powód? Jak przeczytaliśmy w uzasadnieniu, „z uwagi na ważny interes społeczny i dla zabezpieczenia gospodarki narodowej przed ciężkimi stratami”.

Drążące TBM o średnicy 5,4 metra – czyli tzw. superkrety – wystartują z Woli w kierunku Powiśla. Do tego konieczne będzie zamknięcie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8686

Spis treści
Zamów abonament