E-handel czeka konsolidacja
W tym roku sprzedaż za pośrednictwem Allegro wzrośnie o 1 mld zł. Ten portal to 50 proc. e-handlu w Polsce. W branży szybko rośnie konkurencja, sklepy w sieci otwierają kolejne firmy
– Spodziewamy się zakończyć ten rok obrotem na poziomie 7,3 – 7,4 mld zł. W tej chwili mamy już ok. 12 mln użytkowników
– mówi „Rz” Patryk Tryzubiak, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej grupy Allegro. Serwis aukcyjny rozwija się w błyskawicznym tempie. W tym roku za jego pośrednictwem odbędzie się połowa internetowego handlu w Polsce. Wartość e-handlu w 2010 r. sięgnie 15,5 mld zł.
Allegro wprowadza nowe usługi. Od września można już odebrać zakupiony za jego pośrednictwem towar nie tylko od kuriera i przez Pocztę Polską, ale i w sieci punktów odbioru. Jest ich 1,6 tys. – są to m.in. Paczkomaty 24/7 firmy InPost, punkty usługowe DHL SERVICE POINT, kioski i salony prasowe sieci Ruch oznaczone logo Paczka w Ruchu.
Od dzisiaj, ku wygodzie użytkowników, Allegro wprowadziło możliwość robienia zakupów (w wybranych opcjach, np. kup teraz) bez rejestracji konta i dodatkowych wymogów.
– To zaskakujący ruch, ale Allegro ma tak mocną pozycję, że w zasadzie może już sobie pozwolić na niemal wszystko – komentuje przedstawiciel jednego z e-sklepów.
Według ostatniej ankiety NetTrack w Polsce w badaniu spontanicznej znajomości portali internetowych pierwsze miejsce zajmuje Google z 60,8 proc. wskazań, drugie – 53,8 proc. – jest Allegro. Na trzecim miejscu znalazł się Onet.pl z 48,9 proc. wskazań.
Allegro z założenia miało być serwisem do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta