Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak kształtować politykę cenową

10 listopada 2014 | Dobra Firma
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Opusty, rabaty i premie to narzędzia, które odpowiednio wykorzystane mogą zapewnić firmie z jednej strony stałych klientów, z drugiej – płynność finansową.

Jednym z narzędzi służących sterowaniu należnościami w firmie jest polityka cenowa obejmująca: opusty, rabaty (bonifikaty), skonta, premie (bonusy, nagrody dla klientów) oraz wszelkiego rodzaju zniżki i ulgi przyznawane nabywcy przez sprzedawcę. Te instrumenty polityki cenowej uszczuplają z jednej strony przychody ze sprzedaży, jednak z drugiej strony zapewniają utrzymanie płynności finansowej na wymagalnym poziomie. Umożliwiają skrócenie terminów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9988

Wydanie: 9988

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekspert księgowy

Zamów abonament