Brak oznaczenia pozbawia preferencji
Do kosztów można zaliczyć wydatki na zakup upominków przekazywanych na rzecz klientów, jeżeli zawierają one logo podatnika.
Na potrzeby reklamy spółka wydaje swoim kontrahentom oraz do własnych salonów sprzedaży wyroby sanitarne. Spytała, czy wydatki na te wyroby są kosztami uzyskania przychodów. Sama uważała, że tak.
Fiskus nie potwierdził tego stanowiska. Wskazał, że działania spółki nie spełniają funkcji reklamowej. Przekazywanie opisanych wyrobów nie zmierza bowiem do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku czy poznania cech i zalet oferowanych przez nią wyrobów. W efekcie nie wpływa to na zwiększenie zainteresowania towarami spółki, nie może więc wpływać na zwiększenie jej przychodów. Wydatki związane z zakupem wyrobów sanitarnych wydawanych kontrahentom jako próbki nie są zatem kosztami uzyskania przychodów.
Stanowisko fiskusa potwierdził sąd I instancji. Przypomniał, że zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą do kosztów można zaliczyć wydatki na zakup upominków przekazywanych na rzecz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta