Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy zmniejszyć przychody, a kiedy powiększyć koszty

10 listopada 2014 | Dobra Firma
Jakie skutki może mieć sprzedaż premiowa
źródło: Rzeczpospolita
Jakie skutki może mieć sprzedaż premiowa

Różne instrumenty polityki cenowej mają różne skutki podatkowe. Trzeba też indywidualnie analizować konkretne sytuacje. Sprzedaż premiowa może być bowiem rozliczana jak rabat bądź nagroda.

Za przychód z działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont (art. 14 ust. 1 ustawy o PIT i odpowiednio art. 12 ust. 3 ustawy o CIT). Udzieloną bonifikatę (skonto, rabat, opust) należy zatem potraktować jako zmniejszenie przychodu w dacie jej przyznania. Natomiast zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT (odpowiednio art. 15 ust. 1 ustawy o CIT) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Skoro zatem przychód z tytułu sprzedanych towarów lub usług jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9988

Wydanie: 9988

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekspert księgowy

Zamów abonament