Duży może więcej
Powierzchnie biurowe | Na rynku praktycznie nie ma małych biur w nowoczesnych kompleksach. Przedsiębiorcy prowadzący niewielką działalność muszą się decydować na stare obiekty albo wynajmować biura na godziny
Firmy dzięki dogodnej lokalizacji mogą pozyskiwać klientów, budować z nimi trwalsze relacje, a dzięki temu szybciej się rozwijać. Problem się jednak pojawia, gdy przedsiębiorca prowadzi niewielką działalność i chcąc ograniczyć koszty, najchętniej wybrałby małe, kilkunastometrowe biuro.
– Najmniejsze dostępne powierzchnie biurowe w nowoczesnych biurowcach oscylują w granicach 100 – 150 mkw. Mniejsze niż 100 mkw. są rzadkością i powstają najczęściej jako efekt podziału piętra biurowca między kilku najemców – mówi Arkadiusz Rudzki, dyrektor Agencji Komercyjnej Knight Frank. – Mniejsze moduły mogą być również dostępne na poziomie parteru. Wtedy są najczęściej wykorzystywane jako lokale handlowo-usługowe i mogą pełnić funkcję uzupełniającą w budynku, jako np. kafeteria lub kiosk.
Drogi podział piętra
Wielu właścicieli małych firm konsultingowo-usługowych, takich jak biura rachunkowe, centra pośrednictwa kredytowego lub pośrednicy w obrocie nieruchomościami, decyduje się na wynajęcie zwykłego mieszkania, które można przystosować do potrzeb prowadzonej działalności. Inną opcją jest wygospodarowanie części swojej nieruchomości. Nie każdy rodzaj prowadzonej działalności pozwala jednak na takie rozwiązanie. Wówczas trzeba poszukać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta