Pracodawcy promują odpowiedzialny biznes
Dziś w Warszawie rozpoczyna się projekt „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”
Inaugurują go przedstawiciele świata polityki, biznesu i mediów, którzy będą rozmawiać o roli CSR (ang. społeczna odpowiedzialność biznesu) w polskich firmach i poszczególnych branżach.
Projekt prowadzi organizacja pracodawców Pracodawcy RP, a wspiera go Ministerstwo Gospodarki. „Rz” jest patronem medialnym przedsięwzięcia.
– Koalicja jest odpowiedzią na brak strategicznego podejścia polskich firm do CSR – mówi Robert Sroka, ekspert CSR w Pracodawcy RP. Jego zdaniem brakowało do tej pory branżowego podejścia do tej tematyki, a wiele pomysłów było kopiowanych z zachodnich centrali firm.
Jednym z celów powołania koalicji jest stworzenie kodeksu odpowiedzialnego biznesu, czyli zbioru dobrych praktyk, które będą wskazówkami dla firm. W ramach konkursu nagrodzone zostaną spółki, po jednej z branży: energetyczno-paliwowej, FMCG, farmaceutycznej, finansowej, teleinformatycznej, które najskuteczniej wprowadzą u siebie strategię odpowiedzialnego biznesu.