Miliardy do wzięcia na kolei
W 2011 r. rząd zamierza ogłosić warte ok. 10 mld zł przetargi na nowe tory. Do końca tego roku chce zacząć szukać wykonawców prac wartych ok. 700 mln zł. Konkurencja wśród firm się zaostrza
– W przyszłym roku ogłosimy przetargi warte ok. 10 mld zł i tym samym praktycznie zakończymy rozdawanie największych kontraktów współfinansowanych z dotacji unijnych na lata 2007 – 2013 – mówi „Rz“ Paweł Dziwisz, wiceprezes PKP PLK. – Kolejne tzw. duże przetargi, które zostaną ogłoszone być może już w 2012 roku, będą dotyczyły budowy linii dużych prędkości.
Wśród kontraktów, o które w nadchodzącym roku będą się ubiegać firmy budowlane, jest m.in. modernizacja torów z Warszawy do Tłuszcza (czyli budowa fragmentu Rail Baltica – linii biegnącej przez kraje bałtyckie aż do Helsinek), trasy z Poznania do Wrocławia czy połączenia z Warszawy do Radomia. W planach jest również wyłonienie wykonawcy budowy dwóch lokalnych centrów sterowania (LCS) w Gdyni i Gdańsku. Niewykluczone, że na listę projektów przeznaczonych do realizacji trafią również odcinki torów z Warszawy do Białegostoku czy z Poznania do Świnoujścia. Ich realizacja będzie możliwa, jeżeli resort infrastruktury zgodzi się przeznaczyć na ten cel środki zaoszczędzone na tegorocznych przetargach.
Jeszcze w tym roku i w pierwszym miesiącu przyszłego PKP PLK planują ogłoszenie ok. 30 przetargów o łącznej wartości ok. 700 mln zł. – Najważniejsze z nich dotyczą pozostałych robót na trasie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta