E-sklepy muszą informować o prawie do zwrotu
Trzy miesiące zamiast dziesięciu dni na odstąpienie od umowy mają klienci, którzy wraz z towarem z sieci nie dostaną specjalnego pisma
Sklepy internetowe mają obowiązek podawać klientom określone informacje, i to nie tylko na stronie WWW. Wraz z towarem, poza rachunkiem, klient musi otrzymać kartkę papieru, na której będą podane m.in.: nazwa i adres firmy, miejsce i sposób składania reklamacji. Firma jest też zobowiązana do poinformowania klienta o tym, że może on zwrócić towar bez podawania przyczyn w ciągu dziesięciu dni. O ile duże e-sklepy zazwyczaj przestrzegają tego nakazu, o tyle mniejsze dość powszechnie go ignorują.
Przedsiębiorcy, którzy nie przesyłają informacji o prawie do odstąpienia od umowy, teoretycznie działają na swoją niekorzyść. Klient, który nie otrzyma takiego pisma, zamiast dziesięciu dni ma aż trzy miesiące na zwrócenie towaru. Czy oznacza to, że internetowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta