Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy mają dość reklam. Tak mówią

12 lutego 2011 | Kraj | Jarosław Stróżyk
Towarzyszy nam w domu, pracy i na ulicy. Nie da się przed nią uciec – mówi o reklamie socjolog  prof. Zbigniew Nęcki. Na zdjęciu billboard przy jednej z warszawskich ulic
źródło: Rzeczpospolita
Towarzyszy nam w domu, pracy i na ulicy. Nie da się przed nią uciec – mówi o reklamie socjolog prof. Zbigniew Nęcki. Na zdjęciu billboard przy jednej z warszawskich ulic
80 proc. ankietowanych twierdzi, że są niewłaściwe – wynika z sondażu CBOS „Aktualne  problemy i wydarzenia”, w którym znaczną część pytań poświęcono reklamie. Badanie  z 5 – 12 stycznia 2011 r. na liczącej 989 osób reprezentatywnej próbie losowej Polaków.
źródło: Rzeczpospolita
80 proc. ankietowanych twierdzi, że są niewłaściwe – wynika z sondażu CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia”, w którym znaczną część pytań poświęcono reklamie. Badanie z 5 – 12 stycznia 2011 r. na liczącej 989 osób reprezentatywnej próbie losowej Polaków.

Wszechobecne spoty, billboardy, ogłoszenia budzą już niechęć 86 proc. badanych. Ale nie tracą przez to skuteczności

– Mam dość. Włączam telewizor, a tam reklama, radio – to samo. Wchodzę do Internetu i czeka mnie kilka minut mocowania się z wyskakującymi ogłoszeniami. Można zwariować – irytuje się Łukasz Andrzejewski, student z Poznania. Nie jest w swoim rozdrażnieniu odosobniony. Jak wynika z najnowszego sondażu CBOS, Polacy generalnie nie lubią reklam – tak powiedziało ankieterom 86 proc. badanych.

80 proc. deklaruje, że reklamy ich nudzą, 73 proc. odczuwa zniechęcenie, a 63 proc. zarzuca im dezinformację. Skąd tak duża niechęć?

– Rozwój reklamy w ostatnich latach był bardzo agresywny. Można powiedzieć, że powoli czujemy się osaczani przez wszechobecną reklamę – mówi „Rz” prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny z UJ. – Na początku lat 90. patrzyliśmy na reklamę z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8851

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament