Polacy mają dość reklam. Tak mówią
Wszechobecne spoty, billboardy, ogłoszenia budzą już niechęć 86 proc. badanych. Ale nie tracą przez to skuteczności
– Mam dość. Włączam telewizor, a tam reklama, radio – to samo. Wchodzę do Internetu i czeka mnie kilka minut mocowania się z wyskakującymi ogłoszeniami. Można zwariować – irytuje się Łukasz Andrzejewski, student z Poznania. Nie jest w swoim rozdrażnieniu odosobniony. Jak wynika z najnowszego sondażu CBOS, Polacy generalnie nie lubią reklam – tak powiedziało ankieterom 86 proc. badanych.
80 proc. deklaruje, że reklamy ich nudzą, 73 proc. odczuwa zniechęcenie, a 63 proc. zarzuca im dezinformację. Skąd tak duża niechęć?
– Rozwój reklamy w ostatnich latach był bardzo agresywny. Można powiedzieć, że powoli czujemy się osaczani przez wszechobecną reklamę – mówi „Rz” prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny z UJ. – Na początku lat 90. patrzyliśmy na reklamę z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta