Nie musisz być właścicielem auta, by nim jeździć
Leasing konsumencki: Nowe przepisy wchodzące w życie 1 lipca usuwają bariery utrudniające branie samochodów w leasing przez indywidualnych klientów
Leasing konsumencki nie jest nowością. Mają go w ofercie od dawna np. VB Leasing oraz Masterlease. Ale, jak mówi Witold Potocki, dyrektor ds. rozwoju w Masterlease, jego udział w transakcjach leasingu na rynku ruchomości (m.in. pojazdy i maszyny) wynosi zaledwie 1 proc., gdy w niektórych krajach europejskich jest to ponad 30 proc.
– W 2010 r. sfinansowaliśmy poprzez leasing konsumencki 110 samochodów, w tym roku nasz portfel powiększył się o kolejnych 40 aut wydanych indywidualnym klientom. Stanowi to jednak zaledwie 1,5 proc. wszystkich dostarczonych przez nas samochodów – mówi Witold Potocki.
Jedną z ważnych przyczyn małej popularności leasingu konsumenckiego jest bariera mentalna. Wielu indywidualnych klientów chce mieć samochód na własność i nie akceptuje sytuacji, gdy użytkowane auto pozostaje własnością firmy leasingowej.
Ułatwienia prawne
Dotychczas przeszkodą w rozwoju leasingu konsumenckiego były także wątpliwości prawne. To się zmieni od 1 lipca dzięki wejściu w życie nowych przepisów podatkowych.
Olaf Rurak, dyrektor Departamentu Marketingu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta