Odgrzewane hity na lato
Hollywood niczym widzów nie zaskoczy: tegoroczne wakacje będą czasem sequeli, komiksów oraz atrakcji w 3D
Początek 2011 roku okazał się dla amerykańskiego przemysłu filmowego kiepski. W pierwszym kwartale sprzedaż biletów spadła o 20 proc. w porównaniu z podobnym okresem roku poprzedniego.
Od początku maja zaczęło się odrabianie strat, głównie dzięki dwóm hitom – „Kac Vegas w Bangkoku" i „Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach". Dzięki temu do połowy czerwca frekwencja w kinach USA wzrosła do ok. 580 mln osób – to już tylko 12 proc. mniej niż przed rokiem. Wpływy ze sprzedaży wyniosły 4,6 mld dolarów – 7 proc. mniej.
Sequele górą
Znów się okazało, że widzowie najbardziej lubią to, co już znają. Wśród najchętniej oglądanych filmów są głównie sequele, w tytułach roi się więc od dwójek, trójek, a nawet piątek. „Piraci z Karaibów. Na nieznanych wodach" są czwartą częścią przygód ekstrawaganckiego pirata Jacka Sparrowa. W „Autach 2" Pixarowski samochód Zygzak McQueen staje do wyścigu po pięciu latach przerwy. Bohaterowie „Szybkich i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta