Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rebranding wyszedł na dobre

02 lipca 2011 | Ekonomia | Piotr Rudzki
La Caixa – spółka, o której się mówi w Madrycie
źródło: Rzeczpospolita
La Caixa – spółka, o której się mówi w Madrycie

La Caixa – spółka, o której się mówi w Madrycie

Hiszpański gigant oszczędnościowy zmienił nazwę  banku detalicznego na CaixaBank i zyskał na tym podwójnie: agencje ratingowe podwyższyły ocenę, a akcje zyskały w Mediolanie nawet 3,3 proc.

Rząd zmusił banki do podwyższenia kapitału – banki notowane o 6 do 8 proc., a nienotowane do 10 proc. aktywów – aby mogły zapewnić rynki o stabilności systemu finansowego. Reformy miały nie dopuścić, by Hiszpanię spotkał los Grecji czy Irlandii.

La Caixa przelała aktywa bankowe do notowanego holdingu Criteria, a nieruchomości i część innych aktywów (np. w Abertis, Gas Natural) do nienotowanej spółki.

Jednocześnie postanowiła zmienić nazwę na CaixaBank, zachowując symbol – błękitną gwiazdę zaprojektowaną przez Katalończyka Joana Miró.

Operacja zapowiedziana w styczniu powiodła się – agencje ratingowe dobrze oceniły nowy bank: S&P podwyższyła długofalową ocenę z A do A+, Moody's z Aa2 do A2, a Fitch dał notę A+.

 

 

Brak okładki

Wydanie: 8968

Spis treści
Zamów abonament