Słodkie efekty właściwej strategii
Akcje Lindt & Spruengli, największego producenta czekolady w Szwajcarii, podrożały wczoraj o 8,22 proc.
Firmie nie przeszkadza ani bardzo drogie kakao, ani rekordowo wysoki kurs franka. Wczoraj poinformowała o utrzymaniu prognozy wyników finansowych na ten rok oraz wzroście sprzedaży w II kwartale o prawie jedną trzecią. Zysk netto wyniósł 32,1 mln franków wobec oczekiwanych 24,4 mln. To dowód, że Szwajcarzy mimo wszystko wchodzą w kolejny kryzys w znacznie lepszej kondycji, niż było to trzy lata temu.
W komunikacie giełdowym Lindt & Spruengli ujawnił, że bardzo dobre wyniki osiągnął przede wszystkim w Niemczech, we Francji i Włoszech i nie przeszkodziło mu w tym podniesienie cen. Analitycy ze szwajcarskiego banku Wegelin, komentując dobre wyniki, tłumaczyli, że to efekt właściwej strategii – skoncentrowania się na produktach segmentu premium, silnej rozpoznawalności marki i umocnieniu wizerunku firmy luksusowej.