Telewizja zmierza do Internetu
Zwiększa się czas spędzany na oglądaniu programów i filmów w sieci kosztem stacji naziemnych. Aż 12 milionów internautów w Polsce odwiedza już co miesiąc serwis YouTube. Rośnie też popularność serwisów wideo na żądanie (VoD). Szansą dla tego rynku może być
Według badań firmy Gemius telewizję internetową regularnie ogląda 14 proc. polskich internautów, a tych z kolei – jak podaje comScore – jest w naszym kraju ponad 18 mln. Na świecie odsetek stałych widzów telewizji internetowej jest dużo wyższy niż w naszym kraju – sięga 44 proc. Od 2010 roku skurczył się czas spędzany przed odbiornikami telewizji naziemnej na rzecz tego medium w Internecie. Dane te, prezentowane w raporcie „TV & Video Consumer Trend Report 2011", zebrane zostały przez Ericsson ConsumerLab.
Ericsson prowadził badania konsumenckie w 12 krajach na świecie: Australii, Austrii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, USA i Korei Południowej. Zebrane dane dotyczą zachowań około 400 mln ludzi. W ciągu roku ograniczyli oni o kilka procent czas spędzany na oglądaniu telewizji naziemnej i o tyle samo zwiększyli aktywność w dziedzinie odbioru treści telewizyjnych przez Internet. Obejmuje to zarówno transmisje na żywo udostępniane przez stacje telewizyjne, jak i pobieranie programów archiwalnych oraz filmów w systemie Video on...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta