Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie lubię musieć

14 października 2011 | Magazyn tv
W filmie zadebiutowała jeszcze na studiach rolą zakochanej zakonnicy w „Pokuszeniu” Barbary Sass-Zdort, za którą otrzymała nagrodę za najlepszą rolę kobiecą na XX Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Widzowie pamiętają ją też jako Ankę z „Egoistów” Mariusza Trelińskiego i Ewę z „S@motności w sieci” w reżyserii Witolda Adamka. Popularność przyniosła jej komediowa rola przedsiębiorczej Zosi w „Zakochanych” Piotra Wereśniaka. Teatromani znają ją z TR Warszawa, gdzie zagrała m.in. Candy w „Niezidentyfikowanych szczątkach ludzkich” Frasera, Klarę w „Magnetyzmie serca” według „Ślubów panieńskich” Fredry, Nastazję Filipowną w „Księciu Myszkinie” według Dostojewskiego, Ariela w „Burzy” Williama Szekspira. W Nowym Teatrze, którego jest obecnie aktorką, zagrała u Krzysztofa Warlikowskiego m.in. w „Aniołach w Ameryce”, „(A) pollonii”, „Końcu”. Będzie bohaterką najbliższej „Niedzieli z...” w TVP Kultura, a w poniedziałek zagra minister spraw wewnętrznych w premierowym Teatrze Telewizji „Getsemani” w reżyserii Waldemara Krzystka.
autor zdjęcia: Michał Warda
źródło: Fotorzepa
W filmie zadebiutowała jeszcze na studiach rolą zakochanej zakonnicy w „Pokuszeniu” Barbary Sass-Zdort, za którą otrzymała nagrodę za najlepszą rolę kobiecą na XX Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Widzowie pamiętają ją też jako Ankę z „Egoistów” Mariusza Trelińskiego i Ewę z „S@motności w sieci” w reżyserii Witolda Adamka. Popularność przyniosła jej komediowa rola przedsiębiorczej Zosi w „Zakochanych” Piotra Wereśniaka. Teatromani znają ją z TR Warszawa, gdzie zagrała m.in. Candy w „Niezidentyfikowanych szczątkach ludzkich” Frasera, Klarę w „Magnetyzmie serca” według „Ślubów panieńskich” Fredry, Nastazję Filipowną w „Księciu Myszkinie” według Dostojewskiego, Ariela w „Burzy” Williama Szekspira. W Nowym Teatrze, którego jest obecnie aktorką, zagrała u Krzysztofa Warlikowskiego m.in. w „Aniołach w Ameryce”, „(A) pollonii”, „Końcu”. Będzie bohaterką najbliższej „Niedzieli z...” w TVP Kultura, a w poniedziałek zagra minister spraw wewnętrznych w premierowym Teatrze Telewizji „Getsemani” w reżyserii Waldemara Krzystka.
źródło: Archiwum

Z Magdaleną Cielecką rozmawia Małgorzata Piwowar

Rz: Getsemani to noc zwątpienia, którą przeżył Chrystus. Czy to nie za wielkie słowa jak na tytuł sztuki o polityce?

Magdalena Cielecka: W tym kontekście jest to oczywiście perwersyjne, ale przecież to świadomy zabieg autora. Jako zwykła obywatelka wyobrażam sobie, że politycy też miewają momenty głębszej refleksji, spojrzenia na siebie w lustrze. Wraz z tym przychodzi chwila prawdy, zastanowienia, jak daleko można się posunąć w manipulacjach, w etycznej płynności. Wszyscy mamy świadomość „pewnych mechanizmów", a także „sytuacji bez wyjścia" czy „propozycji nie do odrzucenia".

Czyli spektakl jest po to, by politycy postawili sobie granice?

Nie jestem pewna, czy go obejrzą.

Powinni, to pierwsze przedstawienie Teatru TV po wyborach.

Jednak trzeba pamiętać, że to sztuka. Owszem, pokazująca mechanizmy nieobce politykom w żadnym kraju, ale najpierw warto się jej przyjrzeć jako propozycji artystycznej, a nie publicystyce.

Gra pani Meredith, minister spraw wewnętrznych w rządzie Wielkiej Brytanii. Ona też przeżywa w sztuce getsemani?

Jest uosobieniem tego określenia. Należy do ludzi niecofających się przed niczym, ma jasno wyznaczone cele. Sama przed sobą niespecjalnie lubi się przyznawać do jakichkolwiek skrupułów. Gdy dochodzi do afery, może stracić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9056

Wydanie: 9056

Spis treści

Po godzinach

Anarchistyczne dusze
Baby są jakieś inne ****
Bajki z królestwa Lailonii
Bednarska & Calisia Jazz Nights
Centrum z tańcem współczesnym
Chodorkowski ****
Córeczki
Desant prosto z Chicago
Festiwal z prądem
Folk dla wszystkich
Freud, Jung i dramat z Iranu
Giganci ze stali ***
Haiku i teatr cieni
Hiszpan lubi śpiewaków
Idole i śpiew
Jak wychować sobie żonę
Jane Eyre *****
Jeździec burzy
Kino katalońskie wczoraj i dziś
Kompozycja wielosmakowa
Koty
Królowa Anna
Kulturowy tygiel w wielonarodowych barwach
Lektura w wyjątkowych okolicznościach
Maciej Trifonidis & Tadeusz Czechak
Magic Paris 2
Marca Minkowskiego przymiarka do Moniuszki
Miasto od zaplecza
Nie do pary też są dobre
Niezależna twórczość filmowa z lat 1981 – 1989
Pieśń na wyjście
Polecam - Adam Ciesielski
Polecam - Agnieszka Rataj
Polecam - Jacek Marczyński
Polecam - Jolanta Gajda-Zadworna
Polecam - Monika Banach
Polecam - Monika Małkowska
Poranek z Mozartem
Rytm i soul na głos i komputer
Rzeka kusi jak kobieta
Samotność łatwiejsza we trójkę
Skrzypek wśród gwiazd
Spięty i Czesław zagrają razem i wymienią się zespołami
Tajemnicza aura
Tajemnicze przestrzenie z nowym tańcem
Taniec + muzyka = festiwal
Taniec. Balet Opery Paryskiej
Trzej muszkieterowie 3D **
Walka z głodem
Warsztaty pantomimy i tańca butoh
Wieczór Wojciecha i Jacques’a
Wielka Warszawska
Wiersze w duecie
Wola widziana z wielu stron
Wrócą lata 80.
Wspaniała i kochana przez wszystkich
XXII Wyścigi Psich Zaprzęgów
Zagraja - muzyka poważna
Zagrają - Muzyka Popularna
Źli od urodzenia
Zamów abonament