Odpowiedzialni rodzice stoją przed trudnym wyborem
Postawienie kolejnych zadań związanych z nauką w szkole dzieciom do tego przygotowanym jest impulsem do ich rozwoju. Należy jednak pamiętać, że maluch rozwinięty poznawczo nie musi poradzić sobie emocjonalnie
Rozmowa z Radosławem Kaczanem, psychologiem z Katedry Psychologii Rozwoju i Edukacji Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie
Rz: Co jest lepsze dla sześciolatka: szkoła czy przedszkole?
RADOSŁAW KACZAN: Nie jestem w stanie rozsądzić, co jest lepsze, a co gorsze. Każda decyzja musi zostać podjęta indywidualnie przez rodziców po zebraniu wszystkich niezbędnych informacji i argumentów.
Na co powinni zwracać uwagę przy podejmowaniu decyzji?
Przede wszystkim powinni dokładnie sprawdzić ofertę przedszkola i szkoły dla sześciolatków. Jeśli uznają, że jest taka konieczność, mogą też skorzystać z porady psychologa. Jeśli rodzic ma lęk, obawę, czy to w stosunku do przedszkola, czy szkoły, to powinien podjąć taką decyzję, która je zredukuje. Jeśli oni będą źle się czuć z podjętą decyzją, to wpłynie to niekorzystnie również na dziecko. Rodzic ma dokonać wyboru, która oferta – szkoły czy przedszkola – będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta