Szykują się zmiany na rynku aut
Mimo słabego popytu część marek liczy na wzrost sprzedaży. Pewna swojej pozycji lidera na polskim rynku może być Skoda. W tym roku rynek nowych aut ratować mogą zakupy firm. Powodzeniem będą cieszyły się modele najchętniej wybierane do flot
Na pozycji niekwestionowanego lidera polskiego rynku umacnia się Skoda. W ubiegłym roku czeska marka zarejestrowała 32,4 tys. nowych aut, więcej o blisko 10 tys. aut i przeszło 3 pkt proc. udziału w rynku niż drugi w rankingu Ford. Z kolei po dwóch miesiącach tego roku jej pozycja jeszcze się ugruntowała – przewaga nad wiceliderem w rynkowym udziale wzrosła do przeszło 5 pkt proc.
Czeska ekspansja
Tym wynikom trudno się dziwić, zważywszy na międzynarodową ekspansję marki: po ubiegłorocznej rekordowej sprzedaży 879,2 tys. sztuk na całym świecie globalna sprzedaż styczniowa podskoczyła o 10,2 proc. – To dla nas bardzo dobry prognostyk dla utrzymania tak szybkiego tempa w następnych miesiącach – twierdzi Jurgen Stackmann, członek zarządu Skody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Dwa pierwsze miesiące roku przyniosły w Polsce rejestracje blisko 47,9 tys. nowych aut, co oznacza przeszło 15-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Branża na razie nie bierze więc pod uwagę najgorszego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta