Zamiast pralki wolą rabat
Obniżki cen mieszkań i garaży, darmowe wykańczanie wnętrz, dopłaty do kredytów – takie zachęty stosują dziś deweloperzy
Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Ronson Development, podkreśla, że w czasach utrudnionego dostępu do kredytów deweloperzy stosują coraz bardziej wymyślne promocje.
– Klienci najwyżej cenią sobie różnorodne udogodnienia finansowe: obniżki cen czy darmowe wykończenie mieszkania – tłumaczy Andrzej Gutowski. – Poza tym deweloperzy proponują także bardziej wyszukane rozwiązania, jak np. dopłaty do rat kredytowych.
Przycinanie stawek
Małgorzata Ostrowska, dyrektor pionu handlowego w J.W. Construction Holding, przyznaje, że dziś najbardziej poszukiwane są promocje, w ramach których obniża się cenę mieszkania. – Zmniejszenie zdolności kredytowej sprawiło, że klienci bardzo skrupulatnie kalkulują zakup nieruchomości – tłumaczy Małgorzata Ostrowska.
Także Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates, przyznaje, że dziś klienci bardziej niż kiedykolwiek cenią rozwiązania, które obniżają cenę nieruchomości.
– Dlatego też deweloperzy będą proponować rabaty zamiast prezentów – potwierdza Michał Witkowski. – Pomocna może być też współpraca dewelopera z bankami, dzięki której klienci mogą otrzymać preferencyjne warunki kredytu – dodaje.
Zdaniem Karoliny Szostek, doradcy kredytowego Budimeksu Nieruchomości, klient oczekuje dziś przede wszystkim dobrego produktu. – Minęły czasy, kiedy do biura...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta