Zakup laptopa niekoniecznie w sieci
40 proc. Polaków w tym roku planuje zakup przenośnego komputera. Większość robi to jednak w specjalistycznym sklepie, a tylko 17 proc. w Internecie
Podstawowym argumentem na rzecz zakupów w sieci jest duży wybór oraz niższe niż w tradycyjnym handlu ceny. Jednak choć te elementy też mają duże znaczenie przy wyborze laptopa, to aż 63 proc. Polaków kupuje je w specjalistycznych sklepach ze sprzętem elektronicznym. Jedynie 10 proc. wybiera super- lub hipermarket, a 17 proc. decyduje się na e-sklep.
Marka ma znaczenie
Takie wyniki przynosi badanie przeprowadzone przez TNS Pentor na zlecenie firmy Toshiba. Jako główne kryterium przy wyborze właściwego sprzętu ankietowani podają parametry techniczne – w sześciopunktowej skali uzyskały one 5,2 pkt. Kolejne na liście są cena oraz wytrzymałość baterii z 4,7 pkt.
Jednak autorzy badania zwracają uwagę, że w rzeczywistości bezawaryjność, wytrzymałość laptopa czy czas pracy baterii mają faktycznie mniejsze znaczenie, niż wynikałoby z deklaracji. Do głosu dochodzą natomiast takie elementy jak prestiż marki, a nawet fakt, co o niej myślą inni ludzie.
50 procent ankietowanych znajduje informacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta