Eksport kosmetyków bije rekordy
Spowolnienie nie zaszkodziło krajowym producentom środków piękności. W 2011 roku ich sprzedaż za granicą sięgnęła 1,9 mld euro
Mimo gospodarczych zawirowań globalny rynek kosmetyczny wzrósł w ubiegłym roku o 5 proc., do 426 mld dol. – szacuje w swym najnowszym raporcie firma badawcza Euromonitor International. Na tym wzroście skorzystali też polscy producenci, którzy w ostatnich latach bardziej aktywnie szukają możliwości rozwoju za granicą.
Według danych GUS polski eksport kosmetyków sięgnął w ubiegłym roku 7,6 mld zł, o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Licząc w euro, wzrost był mniejszy (prawie 3 proc.), a sprzedaż wyniosła 1,86 mld euro.
Znane polskie marki
Symbolem eksportowego sukcesu polskich firm kosmetycznych stała się firma Inglot, która swe produkty do makijażu sprzedaje w 150 firmowych sklepach w 44 krajach świata, a jej szyld jest m. in. na nowojorskim Times Square. – W tym roku dodamy sześć – siedem kolejnych rynków – zapowiada Wojciech Inglot,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta