Regulaminy e-sklepów pod lupą UOKiK
W Internecie można łatwo wprowadzić klienta w błąd
Rośnie liczba skarg dotyczących zakupów przez Internet i poza lokalem firmy. W 2010 r. do rzeczników praw konsumentów wpłynęło 24,8 tys. skarg, a w ubiegłym roku już prawie 33,3 tys. Konsumenci skarżyli się m.in. na niezrozumiałe wzorce umów, brak informacji o prawie odstąpienia od zakupu w ciągu dziesięciu dni, brak regulaminu e-sklepu. Zdarzało się fałszowanie podpisów na umowach czy niewysyłanie zamówionego towaru.
Obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi około dziesięciu postępowań w sprawie zakupów na odległość. 1 czerwca prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko firmie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta