Jak wykorzystać społeczności
Firmowy profil w mediach społecznościowych wymaga posiadania strategii i biznesplanu
Założenie firmowego profilu społecznościowego lub firmowego blogu na platformie blogowej to prosta operacja. Wystarczy wejść na portal i postępować zgodnie ze wskazówkami. Potem, zdaniem specjalistów, zaczynają się problemy. Dobrze prowadzony kanał lub profil marki lub firmy wymaga sporego zaangażowania i strategii, o czym polskie firmy wciąż często zapominają.
– Podstawowym błędem jest to, że nie zadają sobie pytania, po co w ogóle to robią i jaki chcą dzięki temu osiągnąć cel – przyznaje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji interaktywnej Think Kong.
Nie tylko Facebook
Adam Kaliszewski, strateg ds. mediów cyfrowych z agencji PR Solski Burson-Marsteller, dodaje, że częstym przypadkiem jest automatyczne zwracanie się firmy ku Facebookowi.
– Zamiast od razu uruchamiać „obowiązkowy" fanpage na Facebooku, lepiej się zastanowić i sprawdzić, z jakich mediów społecznościowych korzystają nasi klienci – obecni lub potencjalni, jak wygląda grupa docelowa i jaka jest jej struktura demograficzna – mówi.
Oprócz Facebooka można też rozważyć Twittera, Naszą-Klasę czy kanał na YouTube albo profil w serwisie Pinterest. – Może się też okazać, że najlepszym kanałem dotarcia będzie firmowy blog. Ważne, aby wiedzieć,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta