W którą stronę idzie outsourcing
Branża outsourcingowa przyrosła w Polsce w ubiegłym roku dwukrotnie szybciej niż cała nasza gospodarka. To optymistyczne perspektywy. Głównym kryterium i motorem rozwoju pozostaje wciąż chęć cięcia kosztów przez przedsiębiorstwa.
Wysoki poziom rozwoju tego sektora biznesu był możliwy głównie dzięki zagranicznym inwestorom i nowym, wielomilionowym kontraktom realizowanym przez międzynarodowe centra usług biznesowych. Łączna wartość inwestycji w Polsce związanych z outsourcingiem przekroczyła 13 mld zł.
Z outsourcingu korzysta w Polsce 93 proc. dużych i średnich firm – wynika z badania „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw" firmy CWS-boco i Outsourcing Magazine.
Odbiorcy tego typu usług stają się z roku na rok coraz bardziej świadomi i wymagający, co również determinuje rozwój i podwyższanie poziomu.
Widać to na przykład w spółkach call center, które jeszcze kilka lat temu zajmowały się przede wszystkim wykonywaniem i odbieraniem połączeń telefonicznych. Dziś są prawdziwymi centrami kontaktu, które oprócz połączeń telefonicznych obsługują korespondencję tradycyjną i elektroniczną, rozmawiają z konsumentami na czatach, odpowiadają za prawidłowy obieg dokumentów i nierzadko koordynują działania innych partnerów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta