Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż wódki znów rośnie

31 sierpnia 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Wydatki na wódkę sięgają 10 mld złotych
źródło: Rzeczpospolita
Wydatki na wódkę sięgają 10 mld złotych

Po dwóch latach spadków nasz flagowy trunek zaczął zyskiwać na popularności. Do hossy jednak daleko

Prawie 5,8 mld zł, czyli o 3 proc. więcej niż przed rokiem, wyniosła wartość polskiego rynku wódki od stycznia do lipca 2012 roku – szacują jej producenci, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.

Słabo, głównie z powodu wysokiej temperatury, wypadł lipiec. W porównaniu z 2011 r. Polacy kupili wówczas o 7 proc. wódki mniej niż przed rokiem. Punkt wyjścia był jednak wysoki, bo chłodne lato w ubiegłym roku sprawiło, że wódka sprzedawała się znaczniej lepiej niż zazwyczaj.

Przybywa rywali

Dużych powodów do zadowolenia branża nie ma także, gdy weźmie pod uwagę ostatnie 12 miesięcy. Nielsen podaje, że łączna wartość sprzedaży wódki urosła wówczas o 0,7 proc., a jej wielkość zmalała o 0,6 proc.

Widać jednak, że sytuacja na rynku zaczyna się stabilizować. W podobnym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9323

Wydanie: 9323

Spis treści
Zamów abonament