Sprzedaż wódki znów rośnie
Po dwóch latach spadków nasz flagowy trunek zaczął zyskiwać na popularności. Do hossy jednak daleko
Prawie 5,8 mld zł, czyli o 3 proc. więcej niż przed rokiem, wyniosła wartość polskiego rynku wódki od stycznia do lipca 2012 roku – szacują jej producenci, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.
Słabo, głównie z powodu wysokiej temperatury, wypadł lipiec. W porównaniu z 2011 r. Polacy kupili wówczas o 7 proc. wódki mniej niż przed rokiem. Punkt wyjścia był jednak wysoki, bo chłodne lato w ubiegłym roku sprawiło, że wódka sprzedawała się znaczniej lepiej niż zazwyczaj.
Przybywa rywali
Dużych powodów do zadowolenia branża nie ma także, gdy weźmie pod uwagę ostatnie 12 miesięcy. Nielsen podaje, że łączna wartość sprzedaży wódki urosła wówczas o 0,7 proc., a jej wielkość zmalała o 0,6 proc.
Widać jednak, że sytuacja na rynku zaczyna się stabilizować. W podobnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta