Trzeba się dobrze przygotować do sprzedaży licencji
Sporo firm rozwija się poprzez franczyzę. Według raportu firmy PROFIT system franczyzodawcy nie mogą narzekać na brak zainteresowania ich licencjami na biznes. W zeszłym roku przybyło 49 systemów franczyzowych (w 2010 było 697 franczyzodawców, w 2011 – 746) i ponad 5 tys. placówek prowadzonych przez franczyzobiorców. Na koniec 2011 r. było ich 42,5 tys., a prognozy zakładają wzrost na koniec tego roku do 48 tys. Od czego zależy sukces? Czy dla franczyzobiorcy ważna jest branża, czy też chętniej wybierają firmy, które nie wymagają dużych inwestycji?
Sukces franczyzodawcy zależy przede wszystkim od dobrze przygotowanego pomysłu. Polscy przedsiębiorcy coraz ostrożniej i rozważniej wybierają przyszłego franczyzodawcę. Osoby szukające pomysłu na biznes mają coraz lepszą wiedzę na temat franczyzy. Oczekują solidnych podstaw w postaci modelu biznesowego, podręcznika operacyjnego czy precyzyjnej umowy. Przed podjęciem decyzji o wyborze firmy konsultują się z franczyzobiorcami działającymi już w sieci i porównują oferty konkurencji. Ufają raczej sprawdzonym i profesjonalnie przygotowanym systemom niż nowicjuszom, którzy dopiero próbują swoich sił.
Jakie branże cieszą się największą popularnością?
Według raportu o rynku franczyzowym w 2011 r. najliczniej do systemów franczyzowych przystępowali niezależni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta