Słownik celebryty
Wszystko, co powinniście wiedzieć o polskim show-biznesie, by zrobić karierę
Ambasador – celebryta może być ambasadorem kosmetyków, zegarków, biżuterii, ubrań czy samochodów. Co znaczy, że pojawia się w reklamach (choć niekoniecznie), pozuje do zdjęć z produktami firmy i zachwala je w mediach, bywa też na organizowanych przez nią imprezach. Jeśli ambasadorka kremu X zostanie przyłapana w drogerii z kremem marki Y, następuje automatyczny koniec jej kariery w dyplomacji.
Bankiet – większość ludzi przychodzi tam, by się najeść i napić. Celebryta po to, by pozować do zdjęć i udzielić wywiadów kolorowej prasie. Zdarzają się też tacy, którzy za pojawianie się na bankietach biorą pieniądze. Organizator rautu, na którym nie pojawią się celebryci, nie może liczyć na relacje w plotkarskich serwisach i tabloidach, co oznacza, że następnej imprezy nie zorganizuje. Więc płaci i płacze.
Big Brother – od niego wszystko się zaczęło. Program TVN wytyczał ścieżki w lansowaniu ludzi bez żadnych szczególnych talentów, osiągnięć i właściwości. Znani stali się dlatego, że tak postanowiły władze stacji. Kto poza specjalistami od medialnej archeologii pamięta dziś Janusza Dzięcioła, Gulczasa, Kena i Frytkę? Ich śladem poszli jednak inni znani...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta