Spowolnienie w Polsce omija fast foody
Polacy coraz mocniej tną wydatki i wiele restauracji wypada z rynku. Korzystają na tym tańsze sieci
Według badania firmy Ipsos wrzesień przyniósł kolejne obniżenie wskaźnika optymizmu polskich konsumentów. Spadł on do poziomu najniższego od lutego. Polacy patrzą w przyszłość z dużym niepokojem i ostrożniej planują wydatki.
Cierpi na tym branża restauracyjna. Jeszcze kilka lat temu nowe lokale wyrastały jak grzyby po deszczu. Teraz znikają. Z danych GUS wynika, że w 2011 r. liczba lokali zmniejszyła się do niespełna 68 tys. z ponad 70 tys. w 2010 r.
– Rynek szybko nie odżyje – uważa Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego firmy badawczej PMR.
McDonald's i KFC nie odpuszczają
Na dekoniunkturę nie narzekają sieci fast foodów. Ich sprzedaż rośnie. O palmę pierwszeństwa w Polsce rywalizują dwie firmy: McDonald's i AmRest. Flagową marką tej ostatniej jest sieć KFC.
McDonald's wszedł do nas dwadzieścia lat temu. Pierwszą restaurację otworzył w Warszawie, przy ul. Marszałkowskiej. Dziś ma 297 lokali, w tym 156 prowadzonych na zasadzie franczyzy. W 2011 r. firma otworzyła 21 punktów. W tym roku sieć powiększyła się już o 18 lokali, a powstaje pięć kolejnych.
– W przyszłym roku chcemy utrzymać podobne, dynamiczne tempo otwarć. Perspektyw rozwoju upatrujemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta