Kawiarnia zamiast banku
Intensywny rozwój placówek bankowych doprowadził do wymierania życia na ulicach po godz. 17 i w weekendy.
– Od niedawna obserwujemy jednak stopniowy powrót marek odzieżowych, restauracji i kawiarni na ulice handlowe Warszawy. Najemcy dostrzegli potencjał, jaki niesie ze sobą lokalizacja sklepu przy Nowym Świecie, ulicy Mokotowskiej czy okolicach placu Trzech Krzyży. Świadomość marki jest mocno kreowana przez jej obecność na ulicach handlowych, podobnie jak w największych miastach w Europie – mówi Renata Kusznierska, dyrektor działu powierzchni handlowych i zarządzania nieruchomościami w firmie doradczej Savills.
Finansiści w odwrocie
Na parterach lokali w stołecznych kamienicach coraz częściej pojawiają się kawiarnie i sklepy odzieżowe – zarówno zagraniczne marki modowe, jak i oferta polskich projektantów.
– Przy ulicach handlowych chętnie otwierają swoje sklepy także małe delikatesy, np. Food & Joy, sklepy typu convenience, jak Carrefour Express oraz drogerie, np. Rossmann czy Hebe – mówi Renata Kusznierska.
Dodaje, że miejsca na lokale usługowe czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta