Błędy, których powinieneś się wystrzegać
Aż 30 proc. osób przystępujących do egzaminu praktycznego nie zdaje go już na placu manewrowym.
Radzimy więc, jak pomyślnie przejść przez plac manewrowy. Na co zwrócić uwagę, jak podjechać do „tyczki" na placu, na co zwracać szczególną uwagę podczas jazdy „po mieście".
Powszechnie znane są zarówno kryteria oceny zadań egzaminacyjnych, jak i wymiary stanowisk. Już ta wiedza powinna się przekładać na pozytywne wykonanie tych zadań, szczególnie gdy szkoła jazdy, w której się uczymy, dysponuje pojazdami tego samego typu co ośrodek egzaminacyjny. Moje doświadczenia wskazują jednak, że jest inaczej. Jest to po części skutek stresu, który towarzyszy kandydatom w pierwszych minutach egzaminu, ale również słabego przygotowania praktycznego do jazdy.
Częsty błąd, który pojawia się podczas jazdy do tyłu „po łuku", polega na schematycznym wykonaniu obrotów kierownicą. Cofanie na zasadzie „widzę tyczkę – skręcam pół obrotu" wielokrotnie doprowadza do potrącenia tyczki lub przejechania linii. Zdający tak ślepo ufają w skuteczność tej metody, że ignorują wnikliwą obserwację otoczenia, co kończy się uzyskaniem wyniku negatywnego już na placu manewrowym.
Nie wymuszaj
Podczas części egzaminu w ruchu drogowym najczęściej dochodzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta