Batony, woda i syropy odporne na kryzys
W tym roku Polacy będą bardziej ostrożni w wydawaniu pieniędzy na żywność. Jednak nie wszystkim branżom grozi spowolnienie.
O 7,8 proc. zwiększy się w tym roku popyt na batony i przekąski z płatków zbożowych i musli – wynika z zestawienia firmy badawczej Euromonitor International przygotowanego dla „Rz".
Tempo rozwoju tego segmentu rynku słodyczy będzie wolniejsze niż w 2012 r. (wyniosło wówczas 8,6 proc.). Ale i tak batony zbożowe będą tymi produktami spożywczymi, których sprzedaż wzrośnie w 2013 r. najbardziej.
Wygodniej i taniej
– Potencjał rynku batonów zbożowych jest bardzo duży, bo w porównaniu z innymi krajami na razie sprzedaż tego typu produktów w Polsce jest na bardzo niskim poziomie – mówi „Rz" Bernard Węgierek, prezes Zakładów Przemysłu Cukierniczego Otmuchów.
– Sprzedaż batonów rośnie wraz ze zmianami trendów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta