Wyjazd sprzyja koncentracji
Jak na razie, od e-learningu wolimy pobyt w starym zamku czy puszczańskiej osadzie.
W porównaniu z firmowymi jubileuszami, kongresami czy nawet konferencjami szkolenie to dość skromne wydarzenie biznesowe. Koszt większości z nich wynosi najczęściej – licząc usługi oferowane przez hotel, w którym się odbywają – według badań firmy Go Online SA 4–6 tys. zł. To znacznie mniej niż trzeba zapłacić za przeciętną konferencję – 5–10 tys. zł. Niższe koszty wiążą się m.in. z mniejszą liczbą uczestników. W szkoleniach bierze udział najczęściej 15–30 słuchaczy, a konferencjach – 50–100. A jednak to szkolenia są głównym źródłem dochodów hoteli i centrów szkoleniowo-konferencyjnych, zwłaszcza mniejszych i skromniej wyposażonych. W 17 proc. badanych przez Go Online ośrodków organizuje się ponad 100 szkoleń rocznie. Liczba konferencji jest o połowę mniejsza.
Jod dobry na kreatywność
Najwięcej szkoleń organizuje się w wielkich miastach, dokąd łatwo dojechać uczestnikom z różnych stron kraju. Niemniej hotele i centra kongresowe oddalone od większych ośrodków miejskich mają poważne atuty, które zyskują im wielu klientów, i to często takich, którzy do nich powracają.
Z punktu widzenia zarządów firm organizujących szkolenia najważniejsza jest tu cena, nawet o 1/3 niższa niż w miastach. Dla 88 proc. klientów zamawiających miejsca na szkolenie stanowi ona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta