Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci oszczędzają i szukają tanich produktów

28 stycznia 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
W poszukiwaniu niższych cen chętniej kupują marki własne sieci. Nawet w bogatych krajach ich udziały są bardzo wysokie.
źródło: Rzeczpospolita
W poszukiwaniu niższych cen chętniej kupują marki własne sieci. Nawet w bogatych krajach ich udziały są bardzo wysokie.

W 2012 roku udział marek własnych w sprzedaży sklepów zwiększył się do 17 procent.

Marki własne sieci handlowych powoli, ale systematycznie podbijają polski rynek. Choć ich udział wciąż jest relatywnie niewielki – ok. 17 proc., podczas gdy w Niemczech czy Szwajcarii ponad 40 proc. – to jednak w ostatnim roku znacząco wzrósł.

To efekt zarówno niższych od markowych odpowiedników cen (średnio 20 – 30 proc.), jak i systematycznej poprawy ich jakości, co przekłada się na wzrost zainteresowania konsumentów.

Cena ciągle ważna

Z danych udostępnionych przez firmę Nielsen wynika, że w 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc., podczas gdy marki własne w tym segmencie zwiększyły sprzedaż o 20,1 proc. W przypadku wyrobów chemicznych tańsze odpowiedniki zyskały aż 23,5 proc., podczas gdy rynek wzrósł...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9447

Wydanie: 9447

Spis treści

Życie Warszawy

Zamów abonament