Konsumenci oszczędzają i szukają tanich produktów
W 2012 roku udział marek własnych w sprzedaży sklepów zwiększył się do 17 procent.
Marki własne sieci handlowych powoli, ale systematycznie podbijają polski rynek. Choć ich udział wciąż jest relatywnie niewielki – ok. 17 proc., podczas gdy w Niemczech czy Szwajcarii ponad 40 proc. – to jednak w ostatnim roku znacząco wzrósł.
To efekt zarówno niższych od markowych odpowiedników cen (średnio 20 – 30 proc.), jak i systematycznej poprawy ich jakości, co przekłada się na wzrost zainteresowania konsumentów.
Cena ciągle ważna
Z danych udostępnionych przez firmę Nielsen wynika, że w 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc., podczas gdy marki własne w tym segmencie zwiększyły sprzedaż o 20,1 proc. W przypadku wyrobów chemicznych tańsze odpowiedniki zyskały aż 23,5 proc., podczas gdy rynek wzrósł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta