Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie każda zwłoka sprzedawcy jest zawiniona

15 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | Łukasz Sitek

- Zamówiłem w jednej z firm trzy drukarki. Niestety dotarła tylko jedna. Dwóch nadal brak. Sprzedawca twierdzi, że ma problemy z realizacją zamówienia i nie wie, kiedy je dostanę. Co mam teraz zrobić?

Uprawnienia kupującego zależą od tego, czy niemożliwość wydania przez sprzedawcę towaru (w tym wypadku drukarek) nastąpiła na skutek okoliczności, za które ponosi on odpowiedzialność, czy też takich, za które nie odpowiada. Nie można mówić o niemożliwości wydania towaru z powodu trudności organizacyjnych w ramach przedsiębiorstwa sprzedawcy.

Niemożliwość wydania rzeczy musi mieć charakter trwały. Czasowa niemożliwość wydania sprzedanych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9512

Wydanie: 9512

Spis treści
Zamów abonament