Rekord eksportu kosmetyków
O ponad 8 proc., do przeszło 2 mld euro, wzrosła w 2012 r. zagraniczna sprzedaż firm kosmetycznych, które coraz aktywniej szukają odbiorców na świecie.
Na niedawnych targach kosmetycznych Beautyworld Middle East w Dubaju przy Polskim Pawilonie Narodowym panował tłok. Nie tylko dlatego, że miał świetną lokalizację – tuż przy wejściu na wystawę, obok zachodnioeuropejskich krajów.
– Promujemy się jako kosmetyki z Europy, co zarówno w krajach arabskich, jak i w Azji jest dużym atutem. W dodatku jakością produktów i opakowań dorównujemy dobrym zachodnim firmom, a ceny mamy dużo bardziej konkurencyjne – podkreśla Aleksandra Kretkowska, menedżer w firmie SPC House of Media, która koordynuje rządowy program promocji branży kosmetycznej.
Jest ona jednym z 15 sektorów, które mają być specjalnością eksportową Polski. W ramach programu polskie firmy mogą liczyć na ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta